پاورپوینت نظریه اسناد و تعلیم و تربیت
پاورپوینت نظریه اسناد و تعلیم و تربیت در 51 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 51 |
حجم | 4316 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
توضیحات کامل
پاورپوینت نظریه اسناد و تعلیم و تربیت در 51 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
پیشایندهای اسناد
پیامدهای اسنادها
ابعاد انگیزشی اسناد ها
ارتباط ابعاد اسناد در عقاید انتظاری
ارتباط ابعاد اسناد و هیجان ها
نقش ارزیابی مسئولیت
تفاوت های گروهی و رشدی در اسنادها
کاربرد تئوری اسناد در کلاس درس
بخشی از متن
مقدمه
نظریه اسناد یکی از نظریه های پویای روانشناسی است که به تبیین و تشریح ادراک افراد از وقایع می پردازد. فرض اساسی این نظریه این است که افراد می خواهند بدانند چرا خود و دیگران پیامد خاصی را تجربه می کنند. ما می خواهیم علت های نهفته در موقعیت ها و شکست ها، پیروزی ها و مصیبت ها، مقبولیت ها یا طرد شدن های اجتماعی مان را بدانیم. بعد از اینکه پیامدهای زندگی مان را تجربه کردیم ممکن است این سؤال ها را از خودمان بپرسیم؛ چرا در امتحان شیمی رد شدم؟ چرا فلانی از دانشگاه اخراج شد؟ چرا این آدم فقیر است و یا اینکه چرا فلان نامزد انتخاباتی پیروز شد؟ پس این تئوری به دنبال علیت افراد از نتایج پیامدهایشان است (ریو،1382).
فریتز هایدر را آغازگر رویکرد اسناد در حیطه روانشناسی می دانند. به دنبال هایدر افراد زیادی در بسط و گسترش نظریه اسناد نقش داشته اند که از آن جمله می توان به راتر، واینر و سلیگمن اشاره کرد. واینر (1992)، اصطلاح اسناد را اینگونه تعریف می کند: اسناد به ادراکی گفته می شود که افراد از علیت نتایج رفتار خود دارند.
تئوری اسناد یک تئوری شناختی انگیزشی است و پایه آن در یک استعاره خداگونه از افراد است. این تئوری اشاره به این دارد که افراد هوشیار هستند و تصمیم گیرنده های منطقی می باشند. این استعاره با استعاره ماشینی از رفتار انسان که انسان را مانند یک ماشین می داند و می تواند خروجی داشته باشد متفاوت است.
دو فرض اساسی در این نظریه وجود دارد. اولین فرض این است که افراد بر اساس یک هدف برانگیخته می شوند تا بفهمند چگونه بر خود و محیط شان مسلط شوند. به عبارت دیگر انسان را مثل یک دانشمند در نظر می گیرد که به دنبال این است که جهان را درک کند و رویدادها را پیش بینی و کنترل کند. به عنوان مثال، دانش آموزی را در نظر بگیرید که نمره پایینی را در یک امتحان کسب کرده است، بنابراین این دانش آموز برانگیخته می شود تا علت نمره پایین خود را دریابد و به این طریق به کاستی خود در امتحان پی می برد.
دومین فرض بیانگر این است که افراد آدمی چگونه به علل رویدادهای مهم زندگی خود نگاه می کنند. واینر بیان می کند که این علل را می توان به عوامل درونی و بیرونی نسبت داد. اسناد دهنده در واقع یک جستجو کننده دانش است و هدف نهایی او دستیابی به دانش و کنترل محیط می باشد که این به سازگاری افراد با محیطشان کمک می کند.
و .
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
درباره این سایت